måndag 26 september 2016

Kycklinggryta m Soltorkade Tomater


Igår gjorde jag en jättegod gryta med kyckling och soltorkade tomater. Receptet hittade jag hos Jenny men jag har gjort lite ändringar i det.


Kycklinggryta m Soltorkade tomater
4-6 port

1 kg kycklingfilé
salt & peppar
1 st hackad gul lök
3 st klyftor vitlök
4 msk tomatpure
5 dl creme fraiche
2 dl grädde
2 msk kycklingfond
2-3 msk kinesisk soja
1 burk Zeta strimlade soltorkade tomater 200g

Skär kycklingen i mindre bitar och bryn i smör. Salta och peppra. Hacka lök och pressa vitlöken och låt fräsa med kycklingen. Blanda i tomatpuren. Häll i grädde, creme fraiche, fond och soja och låt puttra ihop några min. Häll till sist i hela burken med tomaterna(även oljan) och låt grytan puttra 10 min. Servera med sallad, broccoli eller blomkålsris.


1 kommentar:

  1. Truth be told, there are a few examinations that demonstrate diet and exercise can be shockingly be counterproductive, and it might really be less demanding to put on weight or stay at a similar weight while utilizing them instead of losing any weight.

    weight loss and diabetes

    SvaraRadera