fredag 19 februari 2016

Grön Smoothie m Spenat, Ingefära, Avokado, Citron & Kokosvatten


Ja här snoras det fortfarande men det är iallafall bättre. Tog bilen till affären och handlade och det tog på krafterna kan jag lova. Så det blir att vila nån dag till innan jag smyger igång träningen igen. 

Det märks att jag börjar komma tillbaka i matväg efter magsjukan. De första dagarna kunde jag inte titta på matbilder på Instagram utan att må illa. Men idag fick jag t.o.m i mig denna gröna härlighet. En riktig vitaminkick för att slå iväg förkylningen. Och den är god också:)  


1 glas

1 avokado
1 näve babyspenat
2-3 cm bit ingefära
1 citron(saften)
kokosvatten

Lägg allt i en blender och mixa till lagom konsistens. Jag hällde bara i kokosvattnet på känn så jag vet inte exakta mått. Men börja med 1 dl och späd med mer om det behövs.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar