torsdag 5 februari 2015

Äntligen kan jag göra utfall igen


I morse stod jag på gymmet strax före kl 06.00. Det är så skönt att träna på morgonen innan jobbet och ha det "avklarat". Jag är piggare under dagen och kan åka hem och lägga mig i soffan efter jobbet om jag vill med gått samvete. Idag testade jag att göra utfall som jag inte har klarat av sen jag opererades för livmoderhalscancer. Mitt högerben har släpat efter lite och det har smärtat på insidan av låret/ljumsken. Enligt min läkare så har de inte kommit åt något vid operationen som ska ha påverkat benet men jag tror inte på det. Det började ju precis efter och i början kunde jag inte lyfta upp högerbenet i sängen själv utan fick hjälpa till med armarna och lyfta det. För några veckor sedan var jag till naprapaten på jobbet fick lite rehabövningar som jag kört och det ha gett resultat. Jag har inte känt av smärtan i benet på över en vecka så idag testade jag utfall. Och vet ni? Det funkar! Jag gjorde försiktigt och i omgångar sammanlagt 20 st. Jag älskar utfall och har saknat dem så mycket så glädjen var enorm. Nu kan jag äntligen smyga in dem i träningen igen, sakta men säkert. 


1 kommentar:

  1. Vad härligt att du kan göra utfall igen! Och vilken disciplin att träna så pass tidigt. Jag tycker också att det är skönt att försöka få träningen avklarad, men det blir snarare på lunchen än innan jobbet ;)

    SvaraRadera