torsdag 15 januari 2015

E.T och bananplättar


Idag hade Måns och jag torsdagsmys med film och massa godsaker. Vi tittade på E.T. Alltså kan man göra annat än älska den filmen. Måns tyckte den var bra men sorglig. Jag grinade till den som jag alltid gör. Jag har så lätt till tårar och har alltid haft det men jag är extra känslig nu.


Till filmen ville Måns ha grönsaksstavar, manchego och nötter så det blev det.


Bananplättar är ju bara så gott och nu var det ett tag sedan jag gjorde såna så det fick det bli till kvällsmat. Till plättarna hade jag creme fraiche blandat med hallon. Mums!

Bananplättar
2 port

4 ägg
2 bananer
1 tsk vaniljpulver
smör att steka i

Mixa banan, ägg och vaniljpulver. Stek plättarna i smör. 


1 kommentar:

  1. Så gott med bananplättar! En favorit hos oss alla i familjen!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera