tisdag 4 november 2014

Kompressionsbyxorna har kommit


Idag har jag varit hos min lymfterapeut och fått mina kompressionsbyxor. Jag kommer vara tvungen att ha såna här byxor resten av livet för att hålla tillbaka mitt lymfödem. Tror det kommer bli liiite varm i sommar med dessa men, men. Det är bara att gilla läger. Hellre det här än att benen sväller upp igen. Vet inte om ni ser det men mitt vänstra ben är lite större(2 cm) än det högra men det har minskat mycket. Sen jag började min lymfdränagemassage så har det försvunnit 3 cm vätska från benen och 6 cm från måttet runt rumpa/nedre delen av magen. Jag är så otroligt glad att det har minskat så pass mycket på så kort tid. Jag vill få ner vätskan helt så kompressionen kommer förhoppningsvis att hjälpa mig men jag har även börjat med en LPG behandling som jag kommer berätta mer om i ett annat inlägg.



Jag fick välja färg själv;)

Under etiketten cancer finns alla inlägg om min resa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar