tisdag 21 oktober 2014

Kurator & Berätta för Måns

Idag har jag äntligen varit hos en kurator och pratat. Har tänkt länge på att jag ska göra det med det har inte blivit av. Tiden har liksom bara flugit iväg. Men nu är jag ju hemma hela dagarna så nu finns all tid i världen. Marita på kvinnokliniken som jag träffade var helt underbar. Att jag väntat så länge på att gå. Känns skönt att prata med någon utomstående också och inte bara "belasta" mina vänner med mitt prat, för prata det måste jag och gör det så ofta jag kan. Det är ett sätt för mig att bearbeta allt som hänt och händer. Ska dit om 2 veckor igen.
Jag berättade för Måns om cancern idag. Jag har funderat länge på om/när jag ska berätta. Men Marita fick mig att inse att det bästa är att berätta för barnen så de är delaktiga i vad som händer. Måns har ju vetat om att jag har haft något "i magen" som inte ska vara där och att jag har opererat mig. Men idag fick han veta att det är cancer och jag förklarade vad det är för något. Han tog det bra, ryckte typ bara på axlarna och sa ok. Får se om det kommer frågor lite senare när han har fått fundera lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar