söndag 26 oktober 2014

Första träningspasset


Nu har det gått 3½ vecka sedan jag opererades och jag har börjat smyga igång med styrketräning. Första passet igår och det var så roligt. Jag börjar verkligen från början. Kroppen är inte alls som den var innan operationen. Kan inte göra ett vanligt utfall ens utan måste hålla i mig i något när jag gör det. Balansen är noll och höger ben släpar lite så jag tror att det är därför jag inte kan göra utfall riktigt än. Vet inte om de kommit åt någon nerv under op och att det är därför högerbenet inte hänger med riktigt. Första veckorna kunde jag inte lyfta högerbenet själv om jag låg ner utan var tvungen att hjälpa till med armarna. Men nu kan jag det men får kämpa.

Jag började med över 1 timmes promenad och avslutade med styrkeövningar hemma. Jag gjorde magtunnel 3x20s, rygglyft 3x20, bicepscurl 3x8 och knäböj 3x10. Inte mycket men som sagt jag börjar från början nu och vill inte pressa kroppen för mycket än. Och jag kan säga att jag har träningsvärk av detta lilla idag;). Jag kommer sträva efter att köra styrka varannan dag och ta promenader varje dag. Men det gäller att lyssna på kroppen. Den har gått igenom en stor operation och är inte helt läkt på insidan än så det blir att skynda långsamt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar