måndag 20 oktober 2014

Äntligen måndag


Äntligen måndag. Ny vecka, nya möjligheter. Eller vad säger ni? På onsdag är det 3 veckor sedan jag opererades. Tänk vad tiden går fort. Efter 3 veckor får jag börja styrketräna lite smått och det ska bli så roligt! Idag blir det promenader. Har nu på morgonen gått med Måns till skolan så jag har redan avverkat 2 km. Efter lunch ska jag till sjukgymnasten för lymfmassage och då blir det 4 km fram och tillbaka. Sen hämta Måns från skolan och då blir det 2 km till. Så sammanlagt blir det 8 km idag:)

Frukosten idag blev paleokräm av avokado, banan, mango och hallon. Toppade krämen med kokoschips och Morning Wellness från Spicemaster. Den innehåller kanel, gurkmeja, kardemumma och ingefära. En mix av kryddor som är kända för sina antiinflammatoriska och/eller antioxidantiska egenskaper. Gurkmeja sägs ju vara naturens egna cancermedicin så jag kryddar med gurkmeja så mycket jag kan. Att den ingår i en så god kryddmix gör det hela mycket enklare för bara gurkmeja är ju inte så gott...

1 kommentar:

  1. Glad måndag på dig! Härligt att höra att du kan träna lite nu :)

    SvaraRadera