måndag 23 juni 2014

Midsommar i Älvkarleby

 Vilken midsommar vi haft. Har aldrig varit med om att det varit så kallt en midsommar. Vi hade som mest 13 grader så det vart ingen midsommarklänning i år. Vi ville ju sitta ute och äta alla måltider så det var underställ och fleecetröjor på. Men vi hade det så mysigt ändå.


Mitt val till midsommarlunchen, massa sill och några färskpotatisar.


Vad vore midsommar utan jordgubbar.


Jag gjorde en variant av min valborgs efterrätt till midsommar. Jag hade inte vaniljkrämen utan bara grädde till. 



Marko byter bete. 


Alexander


Mikael och Marko tar en paus innan det är dags för mer fiske.


Det är så otroligt vackert i Älvkarleby.


Jag och Annika passade på att njuta av solen när den väl visade sig.




Mycket grillat blev det också under helgen. Marko gör en grym färskpotatissallad så den passade jag på att äta av. Jag har alltid planerad avsteg under midsommar. Det blir färskpotatis och även lite godis och grillade marshmallows(det är midsommar för mig). 


Alltså kolla, kan man göra annat än älska detta?!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar