torsdag 27 mars 2014

Tabatadag


Tänk att det redan är fredag imorgon. Veckorna går så snabbt tycker jag. Men det är ju bra att man känner så då kommer ju sommaren snart vara här:). Idag blev det ett pass hemma med tabataintervaller. Jag älskar tabata:) 20s arbete och 10s vila x8=1 intervall. Det finns bra appar att ladda ner till mobilen som håller koll på tiden åt dig. 


Jag fick flera nya bra övningar med mig hem ifrån Blogger Boot Camp och 3 av dem(sidoutfall, utfall m indianhopp och korsade utfall) fick ingå i dagens pass. Såhär såg passet ut:

Hopprep
Armhävningar
Sidoutfall
En armsrodd m kettlebell
Utfall med indianhopp på ett ben
Omvända flyes
Korsade utfall
Axeldrag m kettlebell

20 sekunder arbete och 10 sekunder vila x8/övning. Vilade 30 sekunder mellan varje tabataintervall.


Efter passet fyllde jag på med kyckling, sallad och currysås. Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar