lördag 29 mars 2014

Intervaller & Grillning


Idag är det den varmaste dagen hittills i år. Runt 15 grader och strålande sol. Och vad passar bättre en sån här dag än intervaller?! Jag, Marko och Alexander åkte ut till björnön(som typ alla andra Västeråsare) idag för ett pass. Det blev 10 min jogg som uppvärmning. Sen körde jag 1 min intervaller x6 med 1 min vila emellan varje intervall. Vilade 2 min och körde sen 30s intervaller x6 med 30s vila emellan varje intervall. Du ska springa i ett tempo som du klarar av att springa i alla intervaller. Men du ska springa i ett tempo som högre än ditt normala tempo. Och i 30s intervallerna ska tempot vara högre än 1 min intervallerna. 


Det blev även grillpremiär idag! Årets första grillning smakar extra gott tycker jag. När jag kollar instagram så är vi inte ensamma om att grilla idag:)


Det blev grillat kött, korv, champinjoner fyllda med skinkost och lindade med bacon, squash och majs. Till det oliver och rosébea. Så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar