måndag 24 februari 2014

Stekt Blomkålsris


Varför har jag inte testat detta tidigare!? Jo för jag har trott att det skulle vara bökigt/drygt att stå och riva blomkålen;) Idag testade jag iaf och jisses vad gott det var! Och inte alls svårt eller drygt att riva;) Det gick jättelätt faktiskt! Så är du som mig att du inte orkat testa blomkålsris för att det verkar bökigt/drygt, testa! Du kommer inte ångra dig;)


Stekt Blomkålsris
4 port

1 blomkålshuvud
smör
salt

Jag delade blomkålen i fyra bitar och rev den på den grövsta sidan på rivjärnet. Stek i smör ca 10 min och salta.  


Passade perfekt till kycklingen idag.

2 kommentarer:

  1. Smarrigt!
    Ha en fin dag!
    Kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Jag har också gjort blomkålsris och det är riktigt enkelt! Men godast tycker jag blomkålmos är!

    SvaraRadera