torsdag 30 januari 2014

Ugnsomelett m Grönsaker, Bacon & Västerbottenost

Ni som följer mig på instagram(@rosachoklad) såg att jag la ut en bild på grönsaker i en ugnsform igår.
Jag visste inte vad det skulle bli när jag började utan tog av det som fanns i kylen. Resultatet blev en gratinerat ugnsomelett/paj utan botten.


4-6 port

1 påse Findus grönsaker "perfekta till pasta"(se bild längre ner)
2 pkt skivat bacon
0.5 dl marinerade vitlöksklyftor
8 ägg
2 dl grädde
2 tsk timjan
salt
rapsolja
svartpeppar
3 dl riven västerbottenost

Lägg grönsakerna i en ugnsform. Strö över lite flingsalt, rapsolja och timjan. Rosta dem i ugnen ca 20 min på 175 grader. Klipp baconen och stek den knaprig. Lägg baconen över grönsakerna. Vispa ihop ägg, grädde och svartpeppar. Häll blandningen över grönsakerna och baconen. Strö över västerbottenosten. Grädda i ca 25 min på 175 grader(varmluft). Täck med folie om det behövs.




Grönsakerna passar alldeles utmärkt utan pasta:)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar