måndag 11 november 2013

Tekakor LCHF

Jag brukar baka bröd till helgfrukosten då jag tycker lchfbröd smakar godast nygräddade. Igår gjorde jag dessa goda tekakor. Jättegott med leverpastej och gurka.


Tekakor LCHF
ca 7-8 st

5 ägg
1 dl pofiber
3 dl riven ost
1 dl kruskakli
1 msk fiberhusk
1,5 tsk bakpulver
en nypa salt

Vispa äggen pösiga och blanda i övriga ingredienser till en smet. Låt svälla 5 min. Klicka ut 8 högar och platta till dem så de får form av tekakor. Grädda i ugnen på 180 grader(varmluft) i ca 10 min.




2 kommentarer:

  1. Gott med nybakat till helgfrukost! :)
    Alltid roligt med nya recept på lchf-bröd! :)
    Ha en fin dag!
    Kram kram
    //Lana

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt med nygräddat bröd till frukost, passar ju perfekt till helgen. Och leverpastej och gurka är ju så gott. Äter det sällan men njuter när jag gör det. :-)

    SvaraRadera