lördag 20 juli 2013

Kesoplättar


Nu har jag äntligen testat kesoplättar som alla pratar om. Har tyckt att det inte låter så gott så därför har jag dragit mig för att testa. Men jag kan lova att jag kommer göra dem igen. Mums vad goda de blev! Jag smaksatte mina med vanilj och kanel. Till dem hade jag egengjord hallonsylt sötad med lite stevia. 




Kesoplättar
ca 6st

3 dl keso
2 ägg
1 msk fiberhusk
1/2 tsk vaniljpulver
1 krm kanel

Mixa allt med mixerstav och låt stå ca 10 min. Stek i smör eller kokosfett. Smeten är ganska tjock men de är lätta att platta ut när de kommer i pannan. Jag stekte 3-4 st åt gången.

Hallonsylt 

2 dl frysta hallon
ev lite stevia

Koka upp och låt koka på svag värme 5-10 min.


1 kommentar:

  1. Mums, så gott! Jag brukar ofta göra pannkakor/plättar, fast inte på keso. Underbart gott med mosade bär!

    SvaraRadera