onsdag 22 maj 2013

Vårruset!


Så var vårruset avklarat! Det var andra gången jag deltog i vårruset. Första gången var jag typ 14 år eller nåt och gick mestadels. Idag sprang jag med min syster och min bonusdotter Johanna. Jag blir så imponerad av syrran varje gång vi springer tillsammans. Andra gången som hon springer 5 km och tiden blev 35 min prick! Man dras ju med av alla människor som springer och alla som står efter banan och hejar på så visst hjälper det till. Sen hade ju syrran världens bästa pepp under loppet(jag och Johanna) så det kunde ju inte gå annat än bra:). 

Nåt jag blev väldigt irriterad över under loppet var alla som gick i vägen. Innan start så sa arrangörerna att man skulle hålla till höger om man gick och låta de som sprang/joggade komma förbi. Men flera gånger fick jag säga till folk som gick i bredd över hela banan: håll till höger! Och det var inte bara jag som var irriterad över detta. Hörde flera under loppet som skrek som jag:). Och nu menar jag inte att man inte får gå utan går man så håll till höger så andra kommer förbi, punkt.


Jag och syrran innan loppet


Snart start:)


Johanna, syrran och jag


Efter målgången


1 kommentar: