torsdag 23 augusti 2012

LCHF Gröt

 
Frukosten idag blev lchf-gröt med blåbär. Första gången jag gjorde gröt och den blev jättegod! God smak, bra konsistens och mättade bra. Ska göra det till Måns i helgen och se om han tycker om det. Min gröt fick smak av kanel och vanilj men kardemumma är nog också gott i.
 
 
1 port
 
2 ägg
1 dl grädde
1 msk kokosmjöl
1 krm kanel
1 krm vaniljpulver
1 msk smör
 
Vispa ihop alla ingredienser utom smör. Smält smöret i kastrull eller stekpanna och häll i smeten. Rör smeten fram och tillbaka(skrapa botten) tills den stelnar och får grötkonsistens. Servera bär till och om du vill gammeldagsmjölk.

6 kommentarer:

  1. Det här ska jag testa, har saknat gröt lite grann sedan jag började äta LCHF för snart 4 månader sedan.

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en LCHF variant på gröt! Ska lägga på minnet :)

    SvaraRadera
  3. Det har jag tänkt testa för länge sedan men glömt bort. Tack för påminnelsen. Låter otroligt gott att smaksätta med kanel (min favorit).

    SvaraRadera
  4. Supergod gröt! Jag toppar ofta med lite blåbär :) /Julia

    SvaraRadera
  5. Satt en stund och undrade varför den fortfarande var flytande efter en kvarts rörande. Gick tillbaka hit och förstod att man visst skulle haft smeten i smöret och inte tvärtom:3 Jättegod för övrigt och väldigt mättande!:D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillade den:) Var längesen jag gjorde den, blir nog gröt till frukost imorgon.

      Radera