fredag 21 oktober 2011

lchf-brödmix

Denna brödmix hittade jag hos bodystore och blev så glad! Tänk att det kommit en mix som gör det så enkelt att baka lchfbröd. En förp räcker till ett bröd. Blanda bara mixen m 3 dl vatten. Grädda i ugnen 1 timme i medföljande form. Låter ju kanon eller hur? Men när jag fick hem förp så blev jag så besviken...





Brödet var ju SÅ litet! Har jag betalat 59 kr för detta! Jag trodde ju att man skulle få ut iaf ett normalstort formbröd. Innehållsförteckningen ser ni nedan.

Innehåll:Frön och kärnor(psyllium, solros, sesam, pumpa, lin), fiber(från sockerbetor och ärtor, FiberFin resistent majsstärkelse),heläggspulver, ärtprotein, sukrin, bakpulver, mineralsalt

Hur smakar det då? Nja, inte så bra faktiskt. Mitt formbröd är bra mycket godare!
Kommer jag köpa det igen? Svar nej.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar