torsdag 27 oktober 2011

Blåbärsmuffins LCHF


I helgen som var så testade jag att göra blåbärsmuffins. Min sambo gör grymt goda blåbärsmuffins men de innehåller både vetemjöl och socker tyvärr. Jag ville ha något som man kan äta med gott samvete och som inte får magen att strejka och sötsuget att sätta igång. Resultatet blev jättegoda muffins. T.o.m Måns som är lite kinkig när det gäller lchfbakverk gillade dem! Jag använde samma recept som till kanelkakan & chokladkakan. Ett riktigt bra grundrecept!

Blåbärsmuffins

5 ägg
1.5 dl kokosmjöl
0.5 dl pofiber
100g smält smör
2 dl grädde
3 msk sukrin
1/2 krm stevia
1 msk fiberhusk
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljpulver
1/2 citron(saften)
1 1/2 dl frysta blåbär

Sätt ugnen på 175 grader(varmluft). Vispa ägg, sukrin och stevia. Blanda i smör, grädde och citronsaft. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner det i äggsmeten så det precis blandar sig. Blanda snabbt i blåbären och klicka ut smeten i muffinsformar. Grädda i ca 12 min.



1 kommentar: