måndag 22 augusti 2011

Choklad & pecanpaj LCHF

Bilden gör inte denna paj rättvisa. Den är riktigt god och uppskattades av våra gäster på kräftskivan. Servera grädde och bär till.


Choklad & pecanpaj
12 bitar

Botten:
4 dl mandelmjöl
100g smör(kylskåpskallt)
2 msk kakao
2 msk sukrin
1/2 krm stevia
1 äggula

Fyllning:
100g pecannötter
50g mörk choklad
2 msk kakao
2 msk sukrin
1/2 krm stevia
50g smält smör
2 ägg

Sätt ugnen på 180 grader. Blanda alla torra ingr till botten i en skål. Lägg i smöret och nyp ihop till en deg. Tillsätt gulan och blanda. Ställ degen i frysen 10 min. Platta ut botten i en pajform. Inte så högt upp på kanterna utan 1 cm ungefär. Grädda botten i ca 15 min. Hacka nötterna grovt och lägg i pajskalet. Blanda de övriga ingredienserna till fyllningen och häll det över nötterna. Grädda i 180 grader i ca 30 min. Täck med folie efter halva tiden. 




1 kommentar:

  1. OJ, om bilden INTE gör den rättvisa kan jag tänka mig att den smakar helt magnifikt!

    SvaraRadera